Blossa 2019 – Aloha

Första advent idag och med den min årliga presentation av årets Blossa-glögg!
Aloha, med härliga fruktinslag av passionsfrukt, kokos och hibiskusblomma.

Precis som tidigare år vad gäller flaskans grafiska design är det designbyrån Scandinavian Design Group som står bakom idén. Tankar bakom den grafiska designen enligt SDG:

The color of the bottle is drawn from the hibiscus flower and the colorful corals in the reefs surrounding the islands. The hibiscus is also present in the pattern, which flirts with the classic Hawaii shirt from the 1950s. Modern Hawaiian culture is highly influenced by surfing, which inspired the wave-like, blue-green numbers. Finally, the cap symbolizes the texture and color of a coconut – one of the ingredients in this year’s Blossa. 

Från SDG.se

Jag tycker det är en vacker flaskdesign med genomtänkt design som framhäver årets smakupplevelse 🌺

Precis som förra året är ett stort minus själva vikten på flaskan. Jag hoppas på en tunnare och lättare flaska framöver, för att minska flaskans totala koldioxidutsläpp! 🌍

Källa: Ellematovin.se

category:

Beverage,Graphic design

No responses yet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *