”No milk. No soy. No badness” & ”It’s like milk, but made for humans”

Jag kan inte annat än hålla med Oatlys marknadsföring ovan.

Det kan inte vara många som missat debatten om mjölk vs havredryck. Denna debatt grundar sig i att LRF-mjölk (svensk mjölks bransch- och lobbyorganisation) har stämt dryckesföretaget Oatly. De anser att påstående i rubriken ger ett intryck av att mjölkprodukter är ”dåliga och/eller farliga för människor”. Så det är minsann dålig stämning i kyldisken för tillfället.

Oatlys beskriver sin produkt som följande:
Ingen mjölk, ingen soja, inga nötter. Inget av det som inte är nödvändigt. Passar både veganer och icke-veganer.

Jag tycker att förpackningen är suverän och förmedlar tydligt Oatlys filosofi. Den ligger verkligen helt rätt i tiden och den levererar!

Designbyrån som arbetat fram detta är Forsman & Bodenfors.

oatly-1

oatly-2

oatly-3

Källa: Oatly

category:

Beverage,Concept,Food,Graphic design,Innovation,Sustainability

No responses yet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *